gagaface.pl

Lifestyle Blog

blog
Praca

Sposób na własnego bloga

Najważniejszym elementem profesjonalnego wizerunku firmy jest jej obecność w mediach społecznościowych. Posiadanie firmowej strony internetowej jest dziś konieczne, ale i ogromnie popularne, dlatego aby wyróżnić się spośród konkurencji, warto pójść o krok dalej i… zacząć blogować! Podczas gdy każda firma posiada własną stronę www, już nie każda prowadzi bloga firmowego. Zastanawiasz się jak założyć bloga? Wystarczy trzymać się kilku prostych zasad.

Stwórz pomysł

Docelowym odbiorcą bloga jest klient, dlatego zastanów się jakiego rodzaju treść wzbudzi jego zainteresowanie. Co chciałby przeczytać? Na jakie pytania będzie poszukiwał odpowiedzi? Jakich rozwiązań oczekuje? Wchodząc w rolę klienta, łatwiej będzie Ci stworzyć odpowiedni content. Blog może mieć formę poradnika, może też zawierać bardziej specjalistyczne wpisy z informacjami branżowymi. Sposobem na zwiększenie aktywności na blogu z pewnością będą tematy, które wywołają dyskusję wśród czytelników.

Bądź systematyczny

Blog musi być prowadzony systematycznie. Bez tego nie zdobędzie czytelników. Ważne, aby publikacja wpisów odbywała się regularnie, przynajmniej kilka razy w tygodniu. Z pewnością przełoży się to na pozyskanie stałego grona odbiorców, czyli potencjalnych klientów, ale także wypozycjonowanie bloga w wyszukiwarkach internetowych. Zastanów się nad opracowaniem tzw. kalendarza publikacji, w którym zaplanujesz tematy postów z kilkutygodniowym wyprzedzeniem.

Zamieszczaj ciekawe posty

Artykuły na blogu powinny mieć wartość merytoryczną – to nie ulega wątpliwości. Jednak by były one chętniej czytane, należy stosować tzw. wizualną ścieżkę tekstu, czyli podzielić wpis na kilka akapitów, opatrzyć ciekawymi nagłówkami i śródtytułami, wytłuszczyć ważniejsze fragmenty. Nieodzowna jest tutaj interakcja z czytelnikami: umożliwienie zamieszczania komentarzy i odpowiadania na nie.

Zadbaj o szatę graficzną

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze – prawda stara jak świat. Ma ona również zastosowanie w prowadzeniu bloga firmowego, gdzie za takie właśnie pierwsze wrażenie odpowiada jego wygląd: kolorystyka, czcionka, grafika czy szablon. Wrażenia wizualne odgrywają tutaj bardzo ważną rolę i często to właśnie one decydują czy potencjalny klient zostanie na naszej stronie dłużej. Pamiętaj, że szata graficzna bloga powinna współgrać z wizerunkiem firmy. Warto więc utrzymać podobną kolorystkę czy zamieścić logo. Stworzy to spójny i profesjonalny obraz marki.

Zadbaj o promocję

Informację o stworzeniu bloga firmowego koniecznie zamieść na stronie internetowej i wszystkich kanałach w mediach społecznościowych. Teraz już wiesz jak założyć bloga, a jeżeli chcesz poznać inne narzędzia, dzięki którym dotrzesz do kolejnych klientów, odwiedź nas na Freshmail.pl!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *