Co ile jeść posiłki?

0
44
Co ile jeść posiłki?

Faktów i mitów na temat prawidłowego żywienia jest mnóstwo i bardzo łatwo można się w nich pogubić. W tym natłoku informacji warto jednak zapoznać się z podstawami, które dotyczą każdego, bez względu na to jaką dietę ktoś prowadzi.

Co ile jeść posiłki w trakcie dnia?

Typowy rozkład posiłków dziennych to trzy główne posiłki. Jednakże wiele badań już od dawno sugeruje, że tego typu podejście nie jest do końca poprawne. Dlatego też zarówno osoby, które na co dzień nie przywiązują zbytniej uwagi do tego ile kalorii spożywają, jak i te usiłujące pozbyć się nadmiernych kilogramów na pewno powinny się dowiedzieć, co ile jeść posiłki aby utrzymać wysoki poziom energii przez cały dzień. Szacuje się że najlepszym rozwiązaniem jest aby jeść co 3 lub 4 godziny. Sumarycznie daje to zatem około 4 lub 5 posiłków w trakcie dnia. Może wydawać się to całkiem dużo, jednakże przy tego typu rozkładzie posiłków, niezbędne jest także dostosowanie ich rozmiarów do częstości jedzenia. Spożywając po 5 posiłków dziennie, muszą być to posiłki znacznie mniejsze niż klasyczny obiad. Regularne dostarczanie niewielkich, ale stałych porcji kalorii pomaga w tym, aby utrzymać poziom cukru na odpowiednim poziomie i poprawia samopoczucie.

Częste jedzenie, a kalorie.

Pragnąc porzucić klasyczny schemat jedzenia posiłków w trakcie dnia, warto dobrze przemyśleć swoją nową rutynę. Nawet osoby o normalnej wadze powinny pilnować co ile jeść posiłki. Jeżeli będą jeść je zbyt rzadko, głód i spadek energii powoduje, że metabolizm spowalnia. To zaś prowadzi do tego, że kilogramów ubywa coraz to bardziej niechętnie, o czym wie każdy kto kiedykolwiek był na diecie. Tymczasem zbyt częste jedzenie może prowadzić do odkładania się kalorii w tkance tłuszczowej. Zatem równowaga między częstością jedzenia posiłków, a ich rozmiarami jest trudna do zachowania. Najlepszym rozwiązaniem na ten problem jest rozplanowanie posiłków w czasie i kontrolowanie ich zawartości kalorycznej. Ważna jest też forma w jakiej występują te kalorie. Łatwo przyswajalne cukry na pewno szybko spowodują powrót głodu, dlatego też uznanie batonika czekoladowego za jeden z 5 posiłków dziennych jest mało sensowne. Choć jego zawartość kaloryczna jest wysoka, kalorie te nie przydadzą się gdy chodzi o utrzymanie energii na stałym poziomie aż do kolejnego posiłku. Jednakże przy odrobinie namysłu, każdy na pewno dostosuje częstość spożywanych posiłków do tego, jak powinny one wyglądać i nie odczuje przy tym żadnych negatywnych skutków.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here