gagaface.pl

Lifestyle Blog

jak skutecznie stworzyć własną markę
Moda

Chcesz rozwinąć swoją działalność? Dowiedz się jak skutecznie stworzyć własną markę

Stworzenie własnej marki nie jest prostym zadaniem, nawet jeżeli sukcesy w blogosferze zbudują tak dużą rozpoznawalność jaką cieszy się Jessica Mercedes. Jak pokazuje przykład pechowej blogerki, powiedzenie „z miłości w nienawiść tylko jeden krok” nie tyczy się tylko intymnych relacji. Brak transparentności w kwestii oferowanych produktów i wyznawanych wartości może być nie tylko przysłowiowym gwoździem do trumny, lecz prawdziwym koniem trojańskim naszego biznesu.
Lepiej uczyć się na cudzych błędach niż własnych, dlatego garść informacji na temat brandingu, czyli wiedzy jak stworzyć własną markę, przyda się każdej przedsiębiorczej osobie.

Branding

Marka rozumiana jako nazwa firmy i logo to duże uproszczenie. Te elementy, czyli nazwa i logo powinny być tylko kluczem pozwalającym na głębszą komunikację z klientami. Podstawową kwestią jest misja naszej firmy. Jasno zarysowane cele i wartości, którymi się kierujemy nie tylko pozwolą na łatwiejszą identyfikację nas przez naszych klientów, lecz przede wszystkim ułatwią zarządzanie naszym zespołem. Pracownicy wierzący w sens swojej pracy i widzący w niej realizację dalekosiężnych celów z pewnością będą lepiej i staranniej wypełniali swoje obowiązki.
Nim jednak rozpoczniemy pracę nad wizją i misją, które chcemy wypełniać, najważniejszym pytaniem które należy sobie zadać jest cel budowy własnej marki. Czyli, co osiągniemy, dokąd nas zaprowadzi budowa własnej marki?

Komunikacja

Mając nakreśloną misję konieczna jest skuteczna komunikacja z klientami. Nawet najlepszy produkt nie zostanie zakupiony, jeżeli klienci po prostu nie będą go znali. Istnieje wiele wspaniałych kanałów komunikacji. Racjonalnie działający przedsiębiorca wybierze najskuteczniejsze formy komunikacji w oparciu o analizę swojej grupy docelowej oraz analizując profity uzyskiwane dzięki poszczególnym formom promocji. W pierwszej kolejności należy rozważyć sprzedaż osobistą, wykorzystanie mediów społecznościowych oraz reklam internetowych.

Elementy behawioralne, czyli jak należy się zachowywać

Nasz sposób działania jest widoczny przez klientów i może on nam pomagać lub przeszkadzać w budowie bazy oddanych klientów. W tej kwestii konieczne jest przyjęcie spójnej strategii i konsekwentne trzymanie się jej. Należy rozważyć takie aspekty jak przyjmowanie reklamacji, odpowiadanie na krytykę czy wdrażanie filozofii ciągłego doskonalenia wszelkich procesów obecnych w naszej firmie.

Treści wizualne

Logo, kolorystyka, sposób urządzenia biura czy nawet ubiór naszych pracowników buduje rozpoznawalność wizualną. W tej kwestii najważniejsze to pamiętać, że wizualna rozpoznawalność marki powinna wynikać z jej działalności i wyznawanych wartości oraz oferowanych usług lub produktów. Klienci zauważając produkt, zaczynają dostrzegać elementy wizualne. Nie da się zbudować marki zaczynając choćby od prezentowania logo, gdyż na początku działalności ono po prostu dla klientów nic nie znaczy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *